Výmena a vrátenie zdarma do 30 dní
Najširšia ponuka plaveckých potrieb
Sme odborníci a nadšení plavci

6 naozaj dobrých dôvodov, prečo začať plávať

6 naozaj dobrých dôvodov, prečo začať plávať

Či už si to chceme priznať alebo nie, pohyb je v dnešnej dobe pomerne často zanedbávaný ako niečo zbytočného, na čo po presedenom dni v škole či v práci skrátka už nechceme vynakladať svoju energiu. Pravdou ale je, že by sme sa práve k onomu povestne zdravému pohybu prinútiť mali. Pohyb je totiž niečo, čo k človeku už od pradávna patrí, a o tom, že sa pravidelná pohybová aktivita stala súčasťou zdravého životného štýlu, nemusíme dnes už pochybovať. Športových aktivít ale existuje nepreberné množstvo, otázkou teda je, prečo práve plávanie je práve tým ideálnym športom, s ktorým by sme mali začať?

1) Zhodíte nadbytočné kilá

Ak vás trápia nejaké tie kilá navyše, plávanie je ideálnym športom pre to, aby ste sa ich zbavili. Spolu s behaním, rýchlou chôdzou alebo jazdou na bicykli patrí aj plávanie k aeróbnym športom, a sú to práve ony aeróbne aktivity, pri ktorých spálite najviac tukov.

2) Je naozaj (takmer) pre všetky

Oproti takého behania a vlastne aj jazde na bicykli má plávanie tú výhodu, že sa hodí aj pre starších ľudí, osoby, ktoré sa uzdravujú zo zranení či úrazov, tiež pre tehotné ženy alebo aj obéznych ľudí. Samozrejme opomenúť nesmieme ani ľudí zdravé. Pre tie všetky sa plávanie hodí, lebo je šetrné. Voda totiž, ako si každý z nás vie domyslieť, nadnáša, takže pri tomto športe toľko nezaťažujete kĺby a zvládajú ho aj ľudia, ktorí nie sú v najlepšej kondícii.

3) Zapojíte viac svalov

Nespornou výhodou plávania oproti iným športom je fakt, že pri plávaní je námaha rozvádzaná do celého tela, a tým pádom precvičujete viac svalov a svalových skupín.

4) Pomôže od bolesti chrbta

Je to taký evergreen, ale aj ten musíme pripomenúť: Plávanie pomáha od bolesti chrbta. Pretiahnete si pri ňom chrbticu a posilníte chrbtové svalstvo, ktoré po celodennom sedení u počítačov či v školských laviciach priamo volá po posilnení. Počas plávania zapájate nielen ruky, ramená a nohy, ale aj svaly chrbtové a brušné, ktorých ochabnutosť je často príčinou boľavého chrbtice.

5) Zvyšuje kapacitu pľúc

Ak plávate správne a pravidelne, nielenže si tým zvýšite svoju fyzickú kondíciu, ale prispejete tým aj k zvýšeniu vitálnej kapacity pľúc. Ale pozor, to platí v prípade, že počas plávania vydychujete do vody, ako by sa malo správne.

6) Všetky svoje problémy necháte v bazéne

Skoro každý to pozná. V práci stres, doma stres, na ulici stres. A ak v tom všetkom napätí dokážete na chvíľku zamestnať hlavu súvislými myšlienkami a nebyť pohltení chaosom a zhonom modernej doby, skúste vtesnať do svojho rozvrhu aj nejaké to plávaní. To totiž neprospieva len telu, ale aj mysli. Upokojíte pri ňom svoje rozstrapatené nervy, ktoré môžu byť vypäté z každodenného stresu, vylepšíte si náladu a zbavíte sa čiernych myšlienok.

Športu zdar a nech to pláva!


Všetky kategórie