Výmena a vrátenie do 30 dní
Najširšia ponuka plaveckých potrieb
Sme odborníci a nadšení plavci

Ako sa pripraviť na prvé triatlonové súťaže

Sezóna sa blíži a čoskoro to vypukne! Pýtate sa, čo? No, predsa triatlonové preteky! Pripravili sme si pre Vás niekoľko tipov, na čo nezabudnúť počas plaveckej prípravy a mnoho ďalších rád.
 
Či už sa chystáte na svoje prvé preteky v triatlone v živote, či iba prvé preteky v novej sezóne, rozhodne nebuďte nervózni. Pre všetkých súťažiacich je to po zimnej pauze prvýkrát a všetci majú rovnaké podmienky. Ak sa s triatlonom ešte len zoznamujete, máme pre Vás niekoľko tipov, ako začať. Napokon, hlavné je si súťaž užiť, samozrejme je však dobré mať nejaké ambície a ciele, s ktorými na preteky prídete.
 
 
Ale teraz už k veci!
Prvou disciplínou je plávanie. Plávanie je pre väčšinu účastníkov najťažšie, teda ak nie ste hlavným zameraním plavec/plavkyňa a nemáte za svoj život naplávaných niekoľko stoviek kilometrov. Dôležité je neprepadať panike. Nech už zvolíte akýkoľvek plavecký štýl, je vždy dobré držať sa ho. Napríklad, ak ste začiatočník, nie je vôbec na škodu prvých pár pretekov plávať prsia, ak sa v kraule zatiaľ necítite dostatočne komfortne. Už tak budete mať tep na štarte v astronomických hodnotách a tak je lepšie ísť na istotu, než sa snažiť o pôsobivý vzhľad a štýl, ale výsledok by sa míňal s účelom.
Pred súťažou by ste sa vždy mali informovať na webe usporiadateľa, o aké plávanie pôjde. Či sa bude plávať v bazéne alebo v otvorenej vode, poprípade či sa bude plávať v okruhoch s východom z vody alebo bez. Takisto je dôležité sa informovať o povolení plávať v neopréne, ale ak neoprén zatiaľ nemáte, nevešajte hlavu.
V neopréne alebo bez...
Kúzlo plávania v neopréne sa prejaví až v dobe, keď zvládnete plávať celý čas kraul. Plávať prsia “v gume”, ako sa slangovo medzi triatlonistmi hovorí, sa totiž skutočne nedá. Naozaj, to proste nejde.
Neoprén Vás príjemne nadnáša a vďaka nemu budete vo vode oveľa rýchlejší. Ak však bude príliš teplo, dôkladne by som použitie neoprénu zvážila, pretože zavariť sa počas prvých pár sto metrov nie je nič zložité a celkový efekt je potom skôr záporný. Navyše pri použití neoprénu nesmiete zabudnúť i na čas, ktorý Vám zaberie sa do čierneho gumového obleku obliecť a ponáhľať sa rozhodne nevyplatí, pretože stačí malé necitlivé zadrapenie nechtom a neoprén je pretrhnutý raz-dva. Skrátka, pre začiatočníkov je to skôr zbytočná starosť navyše než prostriedok na lepší výsledok.
 
 
Plávanie v bazéne vs. v otvorenej vode
Veľký rozdiel je však plávanie v otvorenej vode a v bazéne. Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že plávanie je ako plávanie, vôbec to tak nie je. Alebo, keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Plávanie v otvorenej vode je potrebné natrénovať. Musíte si zvyknúť, že pod seba nevidíte a že nemáte ohraničenú plaveckú dráhu. Plávať rovno sa nám javí ako automatická záležitosť, ak plávame v bazéne, ale myslím, že so mnou budete súhlasiť po prvých stovkách metrov plávania vonku, že to zas až také automatické nie je.
 
 
 
Niekoľko tipov na záver 
- ak je to možné, dohodnite sa s rodinou, kamarátom, trénerom, že na súťaž pôjde s Vami, jedna vec je sa na preteky dopraviť a podať skvelý výkon a druhá sa bezpečne vrátiť domov
- pri plávaní v otvorenej vode sa vždy dohodnite s niekým, že o Vás vie, v ideálnom prípade nech ide s Vami. Nemusí plávať, ale je vždy dobré, aby Vás niekto istil aspoň z brehu, nikdy totiž neviete, čo sa vo vode môže stať.
- buďte vidieť, odporúčam plaveckú bójku napr. Swim Secure Dry Bag, ktorá môže poslúžiť aj ako váčok na osobné veci
- natrénujte si aj depo, teda štvrtú disciplínu triatlonu – môže sa zdať, že zosadnúť z bicykla a obuť sa do bežeckých topánok nie je nič komplikované, ale ak sa Vám pritom klepú nohy a do očí Vám tečie pot, až také jednoduché to tiež nie je
- pred pretekmi nejedzte/nepite nič, čo nemáte vyskúšané, rozhodne nie je dobrý nápad si v piatok dať na večeru hamburger, ak viete, že štart je v sobotu o jedenástej doobeda, zároveň však nehladujte. Počas pretekov vydáte neskutočné množstvo energie a telo musí mať možnosť túto energiu odniekiaľ brať
- hlavne si súťaženie užite a dokončite v zdraví


Všetky kategórie