Výmena a vrátenie zdarma do 30 dní
Najširšia ponuka plaveckých potrieb
Sme odborníci a nadšení plavci

Plávanie a chudnutie aneb plávame pre štíhlu postavu

Plávanie a chudnutie aneb plávame pre štíhlu postavu

Chceli by ste schudnúť, ale pri behaní vás bolia kolená, pri jazde na bicykli máte stuhnutý chrbát a tá jedna maličká brzda na in-line korčuliach vo vás naozaj nevzbudzuje dôveru? Tak poďte plávať!

Rovnako ako všetky tieto športy, patrí aj plávanie medzi aeróbne aktivity vhodné pre chudnutie, pretože sa pri nich zapája do akcie viac svalov naraz a kyslík pomáha k premene tukov a glukózy. Je však potrebné dbať na skutočnosť, že tréning nesmiete odbiť piatich bazény alebo trikrát preplávať rybník u vás na vsi. Plávať je potrebné minimálne hodinu v kuse, pretože až po 20 minútach sa začínajú spaľovať tuky. Odporúča sa teda tréning s dĺžkou aspoň 60 minút.

Má to výhody

Plávanie má oproti ostatným aeróbnym aktivitám niekoľko výhod. Najviac vám poďakujú kĺby a väzy, čo potvrdzujú aj fyzioterapeuti. Vďaka vode nedochádza k žiadnym nárazom a tvrdým dopadom ako pri behaní a oveľa menej sa zaťažujú aj väzy a šľachy. Plávať teda môže aj človek po úraze, obézni jedinci či tehotné ženy. Plávanie skrátka neposkytuje priestor pre výhovorky, do chudnutia sa môže pustiť každý!

Ako na to?

Rozhodne neschudnete, ak preplávate bazén v aquacentre a potom sa hodinu budete baviť na tobogánoch a vo vírivkách, ale nepomôže vám ani plávanie štýlom "ala pani radová" kedy si ešte naviac po každom bazéne pokecáte s kamarátkou. Dobré je teda sa naučiť správnu techniku. :-)

Plávať by ste mali najlepšie hodinu čistého času, bez prestávok a konštantnou rýchlosťou. Dôležitá je ďalej správna intenzita plávania. Tepová frekvencia by sa mala pohybovať medzi 60-70% svojho maxima, teda na úrovni, kedy telo funguje v aeróbnom metabolizme a spaľuje tuky. Laicky povedané, vyberte si také tempo, aby ste naozaj vydržali plávať hodinu v kuse. Ak nasadíte zbytočne pretekárske tempo, čoskoro sa unavíte, budete musieť odpočívať a nesplníte podmienku aeróbne aktivity v kuse. A koľko toho zaplávať? Netrénovaný človek by mal zvládnuť aspoň 1 km, trénovanejší jedinec aspoň 2 km.

Kalórie zmiznú

Z pohľadu spaľovanie kalórií si plávanie stojí veľmi dobre. Záleží len na tom, koľko vážite a akým tempom a akým spôsobom plávate. Priemerný plavec Jozef vážiaci 70 kg a plávajúce najčastejším spôsobom prsia spáli za hodinu plávania cca 680 kcal, zatiaľ čo skvelý plavec Tonda o rovnakej váhe spáli cez 900 kcal, ak pláva svižne kraulom rýchlosťou 3 km / h. Vplyv na spálené kalórie má prekvapivo aj teplota vody. Tá by mala byť asi 26 °C. Teplejšie voda rýchlejšie unavuje a neuplávate toľko, zatiaľ čo studená voda núti telo ukladať tuky ako obranu pred zimou.

Pokiaľ bude plávanie vaším jediným športom na ceste za štíhlou postavou, bežte na bazén 2x a lepšie 3x týždenne. Ak budete navyše treba behať či jazdiť na bicykli, zaraďte plávanie do vášho harmonogramu aspoň raz týždenne.

Hlavne nezabiť tréning!

Dôležité upozornenie na koniec - plávanie je šport, po ktorom budete zaručene cítiť hlad! Skúste s ním bojovať a odolajte sviečkovej so šiestimi, a dajte si len malú nízko-energetickú desiatu. A to minimálne pol hodiny po plávaní.

 


Všetky kategórie